PODRĘCZNIKI ORAZ PROGRAMY - ROK SZKOLNY 2013/2014

ROK SZKOLNY 2012/2013

NAD MORZE WYRUSZAMY...

2013-06-14 12:02:38, komentarzy: 0

4 czerwca wyjechaliśmy na kilkudniową wycieczkę nad morze.

Gościliśmy w Ośrodku Kolonijno – Wypoczynkowym "Grześ" w Mikoszewie, który oferował nam wiele atrakcji m.in. duży i nowoczesny plac zabaw, stół do bilarda i tenisa stołowego, boisko do siatkówki plażowej, świetlicę  w której urządziliśmy dyskotekę.

Pierwszy dzień naszej wycieczki upłynął nam na podróży do Mikoszewa. W przerwie zwiedzaliśmy zamek w Malborku. Oglądaliśmy komnaty Wielkiego Mistrza, pomieszczenia kuchenne, modlitewne kaplice. Zobaczyliśmy zwodzony most, okute żelazem dębowe bramy, tajemne przejścia i labirynty.

Drugiego dnia popłynęliśmy tramwajem wodnym na Hel. Zatoka Pucka i Półwysep Helski - przyrodnicze klejnoty bałtyckiego skarbca są domem wspaniałych bałtyckich ssaków – fok i morświnów. Fokarium spełnia ważną rolę pomocniczą w odtwarzaniu bałtyckiej populacji tego gatunku. Ratuje foki chore, dostarcza młode. Zaznajamia ludzi z problemami ekologicznymi Bałtyku i jego mieszkańców. Po uważnej obserwacji tych ssaków zwiedzaliśmy wystawę  „Ssaki naszego morza”. Mieliśmy także okazję podziwiać ze szczytu  latarni morskiej  wspaniałe widoki na cały cypel.

Trzeci dzień poświęcony był edukacji przyrodniczej  w rezerwacie „Mewia Łacha”. Piękna piaszczysta plaża, zaciszne zagłębienia na wydmach oraz (niedostępne dla ludzi) piaszczyste łachy to doskonałe miejsca, na których ptaki znalazły bezpieczne schronienie podczas lęgów i wędrówek. Teren rezerwatu został uznany za ostoję ptaków o randze europejskiej a niewielkie Jeziorko Mikoszewskie, utworzone przez odcięcie fragmentu stożka napływowego Wisły stanowi miejsce rozrodu płazów.

W dalszej części tego dnia wyruszyliśmy na poszukiwania bursztynowego skarbu. Plaża w Mikoszewie słynie z tego, że morze wyrzuca dużo bursztynów o czym mogliśmy się przekonać na własne oczy. Każdy z nas zebrał kilkadziesiąt większych lub mniejszych bursztynów. Najwięcej szczęścia w poszukiwaniach dopisało Kubie Michalskiemu, który znalazł wspaniały okaz.

O właściwościach bursztynu i jego zastosowaniu dowiedzieliśmy się z prelekcji miejscowego artysty- rzemieślnika, której z zainteresowaniem wysłuchaliśmy.

Ostatniego dnia wyjazdu zwiedzaliśmy Gdańsk: Stare Miasto, Bazylikę Mariacką, Ratusz, Fontannę Neptuna . Pełni niezapomnianych wrażeń wróciliśmy do domu.